موتور صنعت خودروسازی ترکیه روشن شد

موتور صنعت خودروسازی ترکیه روشن شد

خات نیوز- صنعت خودروسازی ترکیه پس از ماه‌ها تاخیر به دلیل شیوع کرونا ویروس و پس از بازگشت بازار تقاضای اروپا به حالت عادی، کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خات نیوز به نقل از سایت دیلی صباح ترکیه، با آغاز فعالیت کارخانجات خودروسازی از ۱۱ ماه می‌در ترکیه، این صنعت درنظر دارد تا اواسط ماه ژوییه، به دنبال وقفه چهار ماه، تولید خود را دوباره به سطح پیش از اپیدمی برگرداند، اما به دلیل سقوط تقاضای بازار، مدت زمانی طول می‌کشد تا بازار خودرو‌های اروپایی به حالت اول بازگردند حتی اگر کارخانه‌ها بتوانند تولید خود را از سر بگیرند.

توشیهیکو کودو مدیرعامل شرکت تویوتا در ترکیه اظهار کرد: این کارخانه به برنامه عادی خود در سه شیف و در شش روز هفته بازگشت و تصمیم بر این است که تا پایان ماه می، به ۹۶ درصد از ظرفیت کارخانه برسد. وی افزود در حال حاضر منتظر هستیم که سیگنال‌هایی از بازار خودرو‌های خارجی جهت افزایش سطح تولید دریافت کنیم.

در همین حال رییس و مدیر عامل مرسدس بنز ترکیه، سور سولین به صباح گفت که کارخانه هوشدر، تولیدات خود را از ۲۰ آوریل از سر گرفته است و اکنون با ظرفیت ۶۹ درصدی در حال تولید است درحالیکه کارخانه کامیون سازی آق‌سرای از روز ۲۴ آوریل با دو شیفت کاری، تولید خود را دوباره راه اندازی کرد. سولین گفت که این شرکت قصد دارد از ژوییه با ظرفیت کامل تولید داشته باشد.

تورگل آریکان مدیر شرکت اتوبوس سازی آنادولو ایسوزو گفت که کارخانه‌های آن‌ها با ۶۰ درصد ظرفیت کار می‌کردند و ممکن است بسته به تقاضای خارجی افزایش یابد.

وی افزود: این شرکت در ابتدا تنها با ۵۰ درصد از نیروی کار، آغاز به تولید کرد و قابل ذکر است که تمام تمهیدات ایمنی برای محافظت کارگران در مقابل با ویروس کرونا رعایت شده است. او افزود: زمانیکه ظرفیت‌ها و تقاضا افزایش یابد، تعداد کارگران را نیز افزایش خواهیم داد.

علی کیبر مدیر عامل هوندای آسان با بیان اینکه منتظر دریافت سفارشات از اروپا برای افزایش ظرفیت تولید هستند افزود: با وجود چشم انداز فعلی صنعت خودروسازی، در حال جذب سرمایه گذاری‌های خارجی هستیم. وی اعلام کرد که در حال حاضر یک تیم فنی کره جنوبی برای سرمایه گذاری جدید در کارخانه به ما ملحق شده است.

انجمن تولید خودرو‌های اروپایی با اشاره به شیوع کرونا ویروس از ابتدای سال جاری میلادی اعلام کرد که در سه ماهه اول سال جاری، فروش خودرو‌های سواری در اتحادیه اروپا، انگلیس و کشور‌های عضو اتحادیه تجارت آزاد اروپا، ۵۲.۹ درصد کاهش یافت.

از سوی دیگر داده‌های اتحادیه توزیع کنندگان خودرو نشان داد که میزان فروش وسایل جانبی خودرو مانند چراغ در سه ماهه نخست سال،۴۱ درصد افزایش داشته است. همچنین میزان فروش خودرو‌های مسافربری ۴۵ درصد افزایش داشته است.

با وجود تقاضای زیاد داخلی، صادرات خودرو به دلیل تعطیلی اتحادیه اروپا کاهش یافته است این در حالیست که ۷۵ درصد از وسایل نقلیه تولید شده در کشور به منطقه صادر می‌شود. داده‌های انجمن تولیدکنندگان خودرو نشان می‌دهد که کل میزان صادرات خودرو در ترکیه در ژانویه تا آوریل، ۳۳ درصد کاهش داشته است.
آلپر کانکا رییس انجمن صنایع قطعه سازی ترکیه گفت: تقاضای داخلی در ترکیه برای جبران سقوط تقاضای اروپا برای خودروسازان کافی نبود.
آژانس خبری ترکیه

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *