نخستین کاتاماران ساخت ایران تحویل ترکیه شد

نخستین کاتاماران ساخت ایران تحویل ترکیه شد

یک فروند شناور کاتاماران به عنوان نخستین شناور صادراتی ایران به ارزش 10 میلیون دلار به طرف ترکیه ای تحویل داده شد.

به گزارش خات نیوز، مراسم تحویل شناور کاتاماران (شناورهای مسافربری تندرو با بدنه آلومینیومی) به طرف ترکیه ای در سازمان تامین اجتماعی (شستا) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سید رضا نوروززاده مدیرعامل شرکت سرمایه‌ گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، فرات ایلماز مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ماف اینوست و زینل کلیکلی مدیرعامل شرکت کشتی سازی «شوز ماکینا» برگزار شد، سند تحویل امضا شد.

فناوری ساخت شناورهای کاتاماران که به شناورهای مسافربری تندرو دارای بدنه آلومینیومی اطلاق می شود تنها در اختیار کشورهای محدودی در دنیا قرار دارد که با دستیابی ایران به فناوری ساخت این شناور، ایران در جمع هفت کشور دارای فناوری ساخت شناورهای کاتاماران قرار گرفت.

سند تحویل شناور کاتاماران میان مسئولان ارشد شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ایران و «ماف اینوست» ترکیه شامگاه دیشب امضا شد.

ارزش قرارداد ساخت شناور کاتاماران (شناورهای مسافربری تندرو با بدنه آلومینیومی) حدود 10 میلیون دلار است.

سید رضا نوروز زاده مدیرعامل شرکت سرمایه‌ گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در این مراسم، با اشاره به ظرفیت های کشتی سازی در ایران، گفت: در منطقه خلیج فارس، زمینه کاری گسترده ای برای تولید، تعمیر و نگاهداری کشتی وجود دارد.

وی افزود: بخش خصوصی ایران تا چهار سال آینده، بیش از پنج میلیون تن متانول تولید خواهد کرد که برای حمل آن به کشتی های مخصوص نیاز است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌ گذاری تأمین اجتماعی اضافه کرد: ایران از نظر فنی، مهندسی، علمی، منابع نفتی و زیرزمینی و زیرساخت از ظرفیت ها و امکانات گسترده ای برخوردار است که می تواند زمینه همکاری را فراهم کند.

نوروز زاده ادامه داد: ایران در مرکز منطقه ای قرار گرفته که 300 میلیون نفر جمعیت دارد، بنابراین، شرکت ها و سرمایه گذارانی که به ایران می آیند نه فقط به ایران بلکه باید به بازار منطقه بیندیشند.

**تمایل ترکیه برای مشارکت با ایران در کشتی سازی

زینل کلیکلی مدیرعامل شرکت کشتی سازی «شوز ماکینا» نیز در این مراسم به توانایی ایران در ساخت کشتی اشاره کرد و گفت: با وجود این که ایران درگیر مشکلاتی مانند تحریم بوده، توانسته است، شناوری با کیفیت و استاندارد جهانی تولید کند.

وی یادآور شد: تمایل داریم در زمینه ساخت، تعمیر و نگاه داری کشتی با ایران مشارکت کرده و از تجربیات ایران در این زمینه استفاده کنیم.

انتهای پیام /*

منبع خبر

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *