نرخ بیکاری در ترکیه

نرخ بیکاری در ترکیه 
خات نیوز- نرخ بیکاری در ترکیه در ماه اوت سال جاری میلادی به 11.3 درصد رسید که بالاترین نرخ بیکاری در ماه های اخیر در این کشور آست .

به گزارش خات نیوز، در یک سال منتهی به اوت سال جاری، شمار بیکاران با 435 هزار نفر افزایش به مرز 3.5 میلیون نفر رسیده است.

بیکاری به عنوان یکی از عمده ترین مشکلات ساختاری اقتصاد ترکیه همچنان ساختار شکننده دارد و شیوه مدیریت آن دغدغه ای جدی برای مدیریت اقتصادی این کشور شده است. این وضعیت به ویژه ،همزمان با کاهش رشد اقتصادی در این کشور که پیش بینی می شود امسال به زیر سه درصد برسد، تشدید شده است.

بررسی داده های موسسه آمار دولتی ترکیه که امروز طبق تقویم اعلام منظم داده های اقتصادی، در تارنمای رسمی این موسسه منتشر شد، در این دوره نرخ بیکاری در خارج از بخش کشاورزی ترکیه به 13.7 درصد و در بین جوانان بین 24 – 15 سال به 19.9 درصد رسید.

این درحالی است که نرخ بیکاری در اوت سال گذشته در بخش غیر کشاورزی 12.4 درصد، در جوانان بین سنین 24- 15، 18.3درصد، در سن های بین 64-15 برابر درصد که نرخ بیکار عمومی محسوب می شود 10.1 درصد گزارش شده بود.

شاخص دیگری که در داده های مربوط به بیکاری در ترکیه قابل توجه است، نسبت اشتغال غیررسمی است که 34.6 درصد تخمین زده می شود. این گروه از افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نیستند. البته بخش عمده این نیروی کار در بخش کشاورزی ترکیه فعال است و این افراد کسانی هستند که در واقع به حساب خود در بخش ‘کشاورزی سنتی’ کار می کنند. موسسه آمار دولتی ترکیه محاسبه کرده است که این نسبت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 1.8 واحد کاهش دارد.

گزارش ایرنا
گزارش ایرنا

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *