نشست سه جانبه ايران ترکيه و قطر در تهران

نشست سه جانبه ايران ترکيه و قطر در تهران

نشست سه جانبه ايران، قطر و ترکيه در تهران خبرگزاري آريا – وزير اقتصاد ترکيه اعلام کرد که در سفر به ايران، موضوع استفاده از مسير زميني ايران براي صدور کالا به قطر را با همتايان ايراني و قطري خود مطرح خواهد کرد.

به گزارش خات نیوز، وزير اقتصاد ترکيه اعلام کرد که در سفر به ايران، موضوع استفاده از مسير زميني ايران براي صدور کالا به قطر را با همتايان ايراني و قطري خود مطرح خواهد کرد.

نهاد زيبکچي، وزير اقتصاد ترکيه در مصاحبه با خبرگزاري آناتولي با اشاره به سفر خود و همتاي قطري‌اش به ايران براي شرکت در مراسم تحليف دوازدهمين دوره رياست جمهوري ايران در روز شنبه، گفت: در حاشيه ديدارهاي خود با مقامات ايران، مساله ترانزيت بين ترکيه، ايران و قطر را مطرح خواهم کرد.

زيبکچي رويکرد ترکيه به مساله تحريم قطر توسط برخي کشورهاي عربي را برادرانه و در راستاي برطرف کردن نيازهاي مردم قطر ارزيابي کرد و افزود: علاقه داريم تمام توليد کنندگان ترکيه‌اي کالاهاي خود را در قطر بفروشند. قطر اگر چه داراي 2.5 ميليون جمعيت است اما کشوري قدرتمند و داراي بيشترين درآمد سرانه در دنيا است.

وزير اقتصاد ترکيه ادامه ترانزيت کالا از ترکيه به قطر از مسير هوايي را راهي ناپايدار ارزيابي کرد و افزود: ترانزيت دريايي در اين بين اهميت مي‌يابد و پيش بيني مي‌کنيم ماهانه 4 کشتي با تناژ بالا به قطر بارگيري کند. راه‌هاي مختلف را ارزيابي خواهيم کرد ولي اولويت ما راه زميني ترکيه، ايران و قطر است.

وزير اقتصاد ترکيه به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهور اين کشور در مراسم تحليف حضور خواهد داشت.

تسنيم

202

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *