نقش موثر مسیحیان صهیونیست در تصمیم ترامپ از روزنامه ینی شفق ترکیه 

نقش موثر مسیحیان صهیونیست در تصمیم ترامپ از روزنامه ینی شفق ترکیه 

خات نیوزـ روزنامه ینی شفق ترکیه در گزارشی اعلام کرد که رای بالای مسیحیان صهیونیست اوانجلیست ها آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری به ترامپ و نفوذ مایک پنس از اوانجلیست های سرشناس و معاون اول رییس جمهوری آمریکا، نقش تاثیرگذاری در تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر اعلام قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی ایفا کرد.

به گزارش خات نیوز، وبسایت اینترنتی روزنامه ینی شفق در گزارشی نوشت: علاوه بر لابی یهودیان صهیونیست، مسیحیان صهیونیست موسوم به ‘اوانجلیست ها’ نیز نفوذ زیادی در هیات حاکمه ایالات متحده دارند به طوری که همه شاهد بودیم در زمان اعلام قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی، مایک پنس از اوانجلیست های سرشناس آمریکایی در پشت سر ترامپ در حین سخنرانی ایستاده بود که این امر از نقش برجسته و تاثیری گذار وی در تصمیمات مهم رییس جمهوری آمریکا حکایت دارد.

به نوشته این رسانه، به رغم جمعیت کم اوانجلیست ها در آمریکا، دونالد ترامپ قصد نادیده گرفتن این گروه پرنفوذ را نداشت زیرا آنها دارای قدرت مالی فراوان و مالک بسیاری از شرکت های چند ملیتی در آمریکا و سایر نقاط جهان هستند و بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته، بیش از 81 درصد اوانجلیست ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ترامپ رای دادند.

این رسانه نزدیک به دولت ترکیه مدعی شد: علاوه بر پنس، اوانجلیست های دیگری نیز در حلقه اول نزدیکان ترامپ حضور دارند که می توان از جانی مور رییس تیم مشاوران وی نام برد.

ینی شفق نوشت: پیروان کلیسای انجیلی (اوانجلیست ها) معتقدند که حضرت عیسی(ع) روزی سوار بر اسبی سفید به زمین بر خواهد گشت و به دنبال او لشگر نظامی مومنان از ابرها سرازیر می شوند و عیسی مسیح پیروزمندانه به جنگ وارد شده و معابد باستانی یهودیان و مسیحیان را در قدس احیا و حکومتی هزار ساله را آغاز و شیطان را برای همیشه خاموش خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، پس از کش و قوس های فراوان، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، چهارشنبه گذشته تصمیم خود مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را اعلام کرد.

این تصمیم با اعتراض مسلمانان در سرزمین های اشغالی، خاورمیانه و کشورهای زیادی رو به رو شد و تعدادی از کشورها آن را تقبیح کردند.

دونالد ترامپ در این سخنرانی گفت: ایالات متحده قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد.

رئیس‌جمهوری آمریکا به وزارت امور خارجه کشورش دستور داد تا اقدامات لازم را برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس انجام دهد.

خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

انتهای پیام /*

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *