نمایشگاه فرهنگ و هنر ایران در ترکیه

نمایشگاه فرهنگ و هنر ایران در ترکیه

در مرکز نمایشگاه هنرهای معاصر آنکارا و با حضور جمع زیادی از هنرمندان و هنردوستان دو کشور و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایرانی در پایتخت ترکیه نمایشگاه بین المللی آثار هنری ایران و ترکیه گشایش یافت.

بیش از 200 اثر هنرمندان برجسته کشورمان در این نمایشگاه که به نمایش گذاشته شده است

این نمایشگاه به مدت دوهفته نبرای بازدید علاقمندان در شهرداری منطقه چانکایای آنکارا دایر خواهد بود.

علی رضا بیکدلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا طی سخنانی در آئین گشایش این نمایشگاه با اشاره به اینکه منابع الهام فرهنگی ایران و ترکیه مشترک است، گفت: متاسفانه شناخت ما از فرهنگ و هنر یکدیگر به اندازه مطلوب نیست و امیدواریم برگزاری چنین نمایشگاه و فعالیت های فرهنگی مشترک قدم مهمی برای آشنایی فرهنگ و هنر دو کشور شود؛ او از علاقمندان به فرهنگ و هنر و ادب ایرانی خواست تا با سفر به ایران از نزدیک با فرهنگ و هنر ایرانی آشنا شوند.

نافذ کایا معاون شهرداری چانکایا نیز در این مراسم گفت: این شهرداری مفتخر است که میزبان آثار مفاخر یکی از قدیمی ترین و مهم ترین تمدن ها و فرهنگ های جهان است و تسهیلات لازم را برای برگزاری این نمایشگاه بزرگ فراهم آورده است.

دکتر آلابی کاراوغلی استاد دانشگاه و رئیس دانشکده هنرهای معاصر دانشگاه کاراتکین و عضو کمیته اجرایی نمایشگاه، ایران را مهد فرهنگ و هنر دانست و گفت: با برگزاری چنین نمایشگاهی گامی کوچک ولی مهمی در جهت نزدیک سازی همکاریهای فرهنگی و هنری دو کشور و معرفی آثار و استعدادهای هنرمندان ایرانی در ترکیه برداشته شد.

فعالیت های فرهنگی و هنری بین المللی ایران و ترکیه را از ایران امیر افشانی و از ترکیه دکتر آلابی کاراوغلی با حمایت های سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا سازماندهی نموده اند.

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *