همه چیز در ارتباط با ترکیش ایرلاین هواپیمایی ملی ترکیه

همه چیز در ارتباط با ترکیش ایرلاین هواپیمایی ملی ترکیه

خات نیوز- ترکیش ایرلاین شرکت هواپیمایی ملی ترکیه و یکی از بهترین ایرلاین های دنیا که با ارائه خدمات و کیفیتی در سطح بین‌المللی توانسته در دنیا بسیار مطرح و موردتوجه شود.

به گزارش خات نیوز، بنابر اعلام عتیق گشت، این ایرلاین در طول سال‌های متعدد مسیری روبه‌پیشرفت را طی کرد و توانست به جوایز متعددی نیز دست پیدا کند. در سال ۲۰۱۵ ترکیش ایرلاین به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی اروپا و چهارمین ایرلاین برتر در تمام دنیا شناخته شد. ارائه خدماتی با کیفیت در کنار امنیت بالا و ایجاد فضایی راحت در ترکیش ایرلاین باعث شده تا اکثر مسافرانی که با آن سفر می‌کنند احساس رضایت داشته باشند.

این ایرلاین با پرواز به بیش از ۳۰۰ مقصد مختلف در دنیا در اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا باعث شده تا به درجه Star Alliance دست یابد و به عنوان یکی از ایرلاین‌های مطرح با مقاصد پروازی زیاد در نظر گرفته شود. از سال ۲۰۰۴ میلادی حدود ۳۶ هواپیمای ایرباس و ۱۵ هواپیمای بوئینگ جدید به ناوگان این شرکت اضافه شد و با سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مختلف در مسیری رو به ارتقا و پیشرفت گام برداشت.

مروری بر تاریخچه ترکیش ایر!

ترکیش ایر در سال ۱۹۳۳ به دستور کمال مصطفی آتاتورک تأسیس شد. ناوگان این شرکت هواپیمایی در این زمان تنها از دو هواپیما ۵ نفره، دو هواپیمای ۴ نفره و یک توپولوف ۱۰ نفره تشکیل شده بود و حوادث متعددی که در طی زمان اتفاق افتاد که این ایرلاین را برای مدتی مورد هدف قرار داد که مهم‌ترین آن تغییر دولت در سال ۱۹۸۳ در ترکیه بود. پس‌ازآن در اوایل قرن بیست‌ویک و با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه آتاترک و عقد قراردادهای همکاری روزبه‌روز این شرکت جایگاه بالاتری در دنیا پیدا کرد و با خرید هواپیماهای جدید ایرباس و بوئینگ به ناوگان این ایرلاین موقعیت‌های بهتری برای ترکیش ایرلاین به وجود آمد.

تجربه طولانی‌ترین پروازهای دنیا با ترکیش ایر!

درست در سال ۲۰۱۶ شرکت هواپیمایی ترکیش اعلام کرد که قرار است یکی از طولانی‌ترین پروازهای مستقیم دنیا را از استانبول به سمت سیدنی تجربه کند. این پرواز از راه اروپا به طور مستقیم به سوی استرالیا پرواز کرد و فاصله‌ای به طول ۱۴.۸۶۸ کیلومتر بین این کشور با هواپیمای بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ به راحتی طی شد.

جالب است بدانید که طولانی‌ترین پروازی که تابه‌حال بشر تجربه کرده است، توسط ایرلاین استرالیایی Qantas از سیدنی به سمت دلاس در آمریکا بوده است که توسط هواپیمای ایرباس A۳۸۰-۸۰۰ انجام‌شده است.

هیچ ایرلاینی بیشتر از ترکیش ایر به سمت آفریقا پرواز نمی‌کند!

باید بدانید هیچ ایرلاینی در دنیا به‌اندازه ترکیش ایر آفریقا را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. ترکیش ایر یکی از بزرگ‌ترین حاملان ترکیه است که به ۴۵ کشور آفریقایی پرواز می‌کند و به عنوان تنها ایرلاین بین‌المللی در پایتخت سومالی در ساخت ترمینال جدید فرودگاه این کشور هم بسیار تأثیر گذار بوده است.

در مورد پایگاه این ایرلاین در استانبول بیشتر بدانید!

باید بدانید که در حال حاضر فرودگاه بین‌المللی آتاترک در استانبول به عنوان پایگاه اصلی پروازهای ترکیش ایر محسوب می‌شود. این فرودگاه که سیزدهمین فرودگاه شلوغ دنیا نیز به شمار می‌رود بعد از بندن، پاریس و فرانکفورت به عنوان چهارمین فرودگاه شلوغ اروپا شناخته می‌شود. تقریباً در هر سال حدود ۱۰ درصد به تعداد مسافران ترکیش ایر اضافه می‌شود و تقریباً ظرفیت فرودگاه آتاترک برای پروازهای ترکیش ایر به طور کامل پر شده است و به همین دلیل یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های دنیا با گنجایش بیش از ۱۵۰ میلیون مسافر در سال در این شهر در دست ساخت است.

باید بدانید که ظرفیت مسافران در فرودگاه آتاترک تقریباً ۳۲ میلیون مسافر بود و به عنوان چهلمین فرودگاه شلوغ دنیا در نظر گرفته می‌شد و تنها ۵ سال بعد پروازهای بین‌المللی این فرودگاه با افزایش پروازهای ترکیش ایر به بیش از ۶۱.۳ میلیون مسافر در سال رسید که این میزان رشد در دنیا بسیار زیاد و درست شبیه به پیشرفت یک‌باره ایرلاین امارات در دبی است.

با کلاس‌های پروازی اکونومی و بیزینس ترکیش ایر بیشتر آشنا شوید!

باید بدانید که در زمان رزرو بلیت هواپیما از ترکیش ایر می‌توانید از سه نوع صندلی‌های بیزینس و اکونومی استفاده کنید که در ادامه می‌توانید با جزئیات آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

کلاس اکونومی با هواپیمای ترکیش ایر:

صندلی‌های پرواز اکونومی ترکیش ایر نسبت به خیلی از ایرلاین‌های راحت‌تر است. فاصله این صندلی‌ها از هم حدود ۷۸ سانتی‌متر می‌شود و طوری طراحی‌شده که برای پاهایتان فضای کافی در اختیار دارید. برای راحتی سر مسافران، قسمت سر این صندلی‌ها تا ۱۲.۷ سانتیمتر بالاتر قرار دارند. همچنین در اختیار داشتن سوکت شارژر و USB استفاده از وسایل الکترونیکی را برای مسافران ساده‌تر ساخته است. پذیرایی از مسافران با غذاهایی درجه یک و تازه و انتخاب غذاهایی بین‌المللی و لذیذ در حین پرواز یکی دیگر از امکاناتی است که همیشه موجب رضایت بیشتر مسافران ترکیش ایر می‌شود.

به علاوه باید بدانید که پروازهای اکونومی ترکیش ایر برای تفریح و سرگرمی شما و کودکان هم در هنگام پرواز برنامه‌های خوبی در نظر دارد. می‌توانید در نمایشگرهای لمسی هواپیما انواع فیلم و انیمیشن‌های جدید و به‌روز را به همراه گوش دادن به موسیقی و بازی‌های مختلف تجربه کنید و از لحظاتی که در این سفر هستید لذت ببرید. به علاوه در برخی از مسیرهای پروازی نیز می‌توانید از کیت وسایل ضروری که شامل چشم‌بند، گوش گیر، جوراب، مسواک، خمیردندان و نرم‌کننده لب است، نیز برخوردار شوید.

تجربه پرواز بیزینس کلاس با ترکیش ایر!

شاید زمانی که اقدام به رزرو بلیت هواپیمای بیزینس کلاس ترکیش ایر را می‌کنید، ندانید که قرار است یکی از بهترین تجربه‌های پروازتان را داشته باشید. سفری که در کنار یک پذیرایی فوق‌العاده و صندلی‌هایی راحت می‌توانید از غذایی که به عنوان بهترین در بین سایر ایرلاین‌ها انتخاب شده است، بخورید و سفری پر از احساس آرامش را تجربه کنید.

صندلی‌های این کلاس پروازی طوری طراحی‌شده تا شما به بیش‌ترین میزان احساس راحتی کنید و از امکاناتی مثل صندلی ماساژ، چراغ مطالعه و… بهره‌مند شوید. صندلی‌ها قابلیت تبدیل شدن به تختی به طول ۱۸۸ سانتیمتر را دارد و می‌توانید آن را هر جور که دوست دارید تنظیم کنید. به علاوه تهیه غذاهایی ترکیه و بین‌المللی باب طبع همه مسافران با طعم‌های فوق‌العاده باعث شده تا غذاهای این ایرلاین به عنوان برترین غذاهای کلاس بیزینس در بین همه ایرلاین‌ها انتخاب شود.

چطور با ترکیش ایرلاین سفر کنیم!

ترکیش ایرلاین یکی از شرکت‌های رایج برای سفر از ایران نیز محسوب می‌شود و برای خرید بلیت هواپیما به صورت آنلاین می‌توانید از سامانه AirplaneTicket.ir مبدا و مقصدتان را مشخص کنید و یا فیلتر ایرلاین‌ها و انتخاب ترکیش ایرلاین به عنوان شرکت هواپیمایی موردنظرتان پروازتان را به سوی مقصدی از این ایرلاین صورت می‌گیرد خریداری کنید. به علاوه در هنگام خرید بلیت هواپیما دقت کنید که همه اطلاعات ضروری را می‌توانید به راحتی در وب‌سایت مشاهده کنید و با مشاهده کمترین قیمت‌ها به بالاترین قیمت‌ها اقدام به خرید بلیت کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع خبر

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *