هنرنمایی همایون شجریان در ترکیه 

هنرنمایی همایون شجریان در ترکیه 

کنسرت همایون شجریان و تهمورس و سهراب پورناظری در چارچوب نخستین جشنواره بین المللی موسیقی‌های سنتی مردمی استانبول برگزار شد.

به گزارش خات نیوز، همایون شجریان، خواننده سنتی ایرانی به همراه تهمورس و سهراب پورناظری در سومین روز جشنواره موسیقی‌های سنتی مردمی استانبول» که با حمایت ریاست جمهوری ترکیه و به همت شهرداری استانبول در سالن «جمال رشید ری» منطقه حربیه این شهر برگزار می شود، به روی صحنه رفتند.

در این کنسرت که تمامی صندلی های سالن پر از تماشاگرانی از ترکیه و ایران بود، همایون شجریان آثارهایی چون نه فرشته‌ام، نه شیطان، خداوند اسرار و اشعاری از مولانا جلال الدین رومی، حافظ شیرازی ، محمدرضا کدکنی را با همراهی اساتید تار، سنتور، کمانچه، بربت از این کشور اجرا کرد.

در کنار همایون شجریان ،تهمورس نوازنده تار و سه تار و سهراب پورناظری نوازنده کمانچه، حسین رضایی‌نیا به عنوان نوازنده دف، آیین مشکاتیان به عنوان نوازنده سازهای کوبه ای، مهیار طریحی به عنوان نوازنده سنتور، آزاد میرزاپور به عنوان نوازنده بربط و آرین کشیشی در گیتار بیس حضور داشتند.

همچنین تکنوازی های این هنرمندان در بخش های مختلف کنسرت با تشویق پرشور تماشاگران همراه شد. در پایان یاووز بینگول از خواننده های معروف ترکیه ضمن آرزوی سلامتی برای محمد رضا شجریان، از اساتید ارزنده موسیقی ایران و پدر همایون شجریان دسته گلی تحت عنوان “ارمغانی از طرف مردم ترکیه به مردم ایرانٍ‌” به وی اهدا کرد.

این نخستین کنسرت همایون شجریان در استانبول بود.

خبرگزاری دانشجو

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *