هيات تجاري از خراسان به ترکيه سفر مي کند

هيات تجاري از خراسان به ترکيه سفر مي کند

رئيس اداره بازرگاني خارجي اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي از سفر هيات تجاري استان به ترکيه در ارديبهشت ماه خبر داد و گفت: در اين سفر نيازهاي اين کشور براي صادرات کالاهاي استان بررسي مي شود.

به گزارش خات نیوز امين قرباني دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا زمان حضور اين هيات تجاري در ترکيه را 17 تا 21 ارديبهشت ماه دانست. وي با بيان اينکه اين هيات تجاري به دعوت شرکت آرمان راد تجارت انديشه نوين به استانبول اعزام مي شود افزود: پارسال سفر هيات تجاري به ترکيه به علل مختلف منتفي شد.

رئيس اداره بازرگاني خارجي اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي خاطرنشان کرد: علاوه بر تجار و بازرگانان داخل استان، تجار ساير استان ها نيز مي توانند در اين هيات حضور داشته باشند.

وي در باره اهداف و رويکردهاي اين سفر اظهار کرد: اين سفر به دنبال حضور تجار ترکيه اي در سال گذشته، برنامه ريزي شده است و تلاش داريم تا با حضور در استانبول، ظرفيت ها و توانمندي هاي استان را بيش از پيش معرفي کنيم.

قرباني اظهار کرد: تجار ترک، سال گذشته با حضور در استان، براي سرمايه گذاري در برخي زمينه ها همچون کشاورزي و معدن اعلام آمادگي کردند، همچنين طرح هايي توسط شهرداري بجنورد و دانشگاه بجنورد به اين گروه تجاري و سرمايه گذاري معرفي شد که در سفر به استانبول تلاش داريم تا پيگيري بيشتري در اين باره داشته باشيم.

بر اساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي، پارسال 10 ميليون و 980 هزار دلار محصولات اين استان به ترکيه صادر شده که بيشتر آن، محصولات فولادي و پتروشيمي بوده است.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *