واژگونی قایق در سواحل ترکیه وحشت به راه انداخت 

 واژگونی قایق در سواحل ترکیه وحشت به راه انداخت 

قایق ماهیگیری حامل مهاجران غیرقانونی در سواحل استان کوجاالی در غرب ترکیه واژگون شد که بر اثر آن چهار نفر کشته، 20 نفر مفقود و 38 نفر از سرنشینان نجات داده شدند.

به گزارش خات نیوز فرماندهی گارد ساحلی ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در حادثه واژگونی و غرق یک فروند قایق حامل مهاجران غیرقانونی در سواحل استان کوجا الی، چهار نفر جان باخته‌ و 38 نفر دیگر نیز نجات یافتند و تلاش برای پیدا کردن 20 نفر از مفقودان حادثه ادامه دارد.

بنا به این گزارش، این حادثه در ساعات نیمه شب به وقت محلی رخ داده و گروه های امدادی در پی دریافت پیامی از سوی یک کشتی تجاری مبنی بر درخواست کمک از سوی یک قایق ماهیگیری در فاصله 64 مایلی سواحل کوجایلی اقدام به عملیات امداد و نجات در آبهای دریا کرده اند.

بنا به این گزارش، نیروهای گارد ساحلی ترکیه پس از دریافت این پیام با استفاده از یک هواپیما و دو قایق نجات به محل حادثه اعزام شدند و 22 نفر از غرق شدگان را نجات دادند.

بر اساس اعلام خبرگزاری آناتولی، پیش از حضور گاردساحلی ترکیه 16 نفر از مهاجران نیز توسط کشتی‌های تجاری نجات یافته بودند.

به گزارش ایرنا، با توجه به غرق شدن این کشتی در آبهای دریای سیاه احتمالا این قایق عازم سواحل بلغارستان برای انتقال مهاجران غیرقانونی بوده است.

سواحل ترکیه در دریای مدیترانه و به خصوص دریای اژه از محل های عبور غیرمجاز و پرمخاطره مهاجران به سمت اروپا محسوب می شود.

انتقال مهاجران به سمت اروپا در مسیرهای دریایی با استفاده از قایق ها و تجهیزات غیراستاندارد انجام می شود.

انتقال مهاجران غیرقانونی به اروپا توسط گروه های قاچاق انسان انجام می شود که با مخاطره غرق شدن در آب دریا و نیز گرفتار شدن در دست قاچاقچیان انسان و دزدان دریایی همراه است.

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *