واکنش اردوغان به تهدید‌ آمریکا

واکنش اردوغان به تهدید‌ آمریکا

خات نیوز- رجب طیب اردوغان به تهدید‌های آمریکا برای ممانعت از مجهز شدن ترکیه به سامانه دفاع موشکی اس- 400 روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش خات نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز گذشته جمعه ضمن شرکت در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان رشته های افسری گفت: ترکیه به زودی دو سامانه دفاع موشکی اس-400 را پیش از زمان برنامه ریزی شده از روسیه دریافت می کند.

وی افزود: «آنکارا به دنبال منافع خود است و به رغم اقدامات کسانی که سعی دارند هم کشور و هم منطقه ما را بر اساس دستور کار خودشان پیش ببرند، تلاش می کنیم تا به همه اهدافمان برسیم».

اردوغان در واکنش به تهدیدهای آمریکا برای ممانعت از مجهز شدن ترکیه به سامانه دفاع موشکی اس-400 روسیه گفت: «ما از تصمیمی که گرفته ایم پشیمان نیستیم».

رئیس جمهور ترکیه روز گذشته اعلام کرد این کشور به سامانه پدافند موشکی روسی اس- 400 نیاز دارد و به زودی آن را در اختیار خواهد گرفت. او گفت: توصیف اینکه آمریکا تلاش دارد از پرونده کشیش آمریکایی برای فروپاشی اقتصادی و نظامی ترکیه استفاده کند، غیرممکن است.

در دسامبر 2017، دولت آنکارا اعلام کرد طی توافقی با مسکو، تا اوایل سال 2020، ارتش ترکیه به سامانه دفاع موشکی اس -400 روسیه مجهز می شود. این در حالی است که در آوریل 2018، مسکو موافقت کرد سامانه اس -400 را پیش از زمان برنامه ریزی شده تحویل دهد.

در ماه فوریه سال جاری میلادی، یک مقام آمریکایی که نامی از وی برده نشده است به روزنامه هابرتورک گفت مجهز شدن ترکیه به سامانه دفاع هوایی اس-400 بر روند همکاری این کشور با ناتو اثر منفی خواهد گذاشت و کاخ سفید در این صورت با اقدامات تنبیهی علیه آنکارا، واکنش نشان خواهد دهد.

از سوی دیگر، سنای آمریکا در ماه ژوئن سال جاری میلادی، لایحه ای تصویب کرد که به موجب آن فروش هواپیماهای اف-35 آمریکا به ترکیه ممنوع شد و این اقدام دولت آنکارا را برای راه‌اندازی سامانه دفاع هوایی اس – 400 مصمم کرد.  همچنین، روابط ترکیه و اتحادیه اروپا به واسطه توقف مذاکرات بر سر عضویت آنکارا در بلوک 28 کشور اروپایی [اتحادیه اروپا] تا حدودی متشنج شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *