پروژه های عظیم فضايی توسط ژاپنی ها

ثبت پروژه های عظیم فضايی توسط ژاپنی ها!

گاهی اوقات دنیای واقعی و اتفاقات روزمره حتی از رویا و تصورات بسیاری از ما انسان ها نیز پیشی می گیرد. انرژی بله، این واژه که به دفعات آن را شنیده اید یکی از مهمترین نیازهای انسان در کره زمین بوده و مشکلات حاصل از کاهش منابع سوختی و انرژی روز به روز در حال افزایش است. محققین و دانشمندان زیادی برای پیدا نمودن روش های جدیدی که بتوانند برطرف کننده نیازهای سوختی در کره زمین باشد در تلاشند و اینبار ژاپنی ها طرحی باورنکردنی ارائه داده اند!

 

انرژي جمع آوري شده در سطح ماه به زمين انتقال داده خواهد شد.
انرژي جمع آوري شده در سطح ماه به زمين انتقال داده خواهد شد.

 

نظرتان درباره يك جمع كننده خورشيدی بر سطح ماه كه قادر است انرژي را به زمين انتقال دهد چيست؟! اين طرح که لونا رینگ خوانده می شود توسط يك كمپانی ژاپنی 200 ساله ارائه شده است. اين كمپانی با نام شی می زو  به خاطر تكنولوژی هاي آينده و ارتقاء ساختارهای گوناگون به خود می بالد. در مورد لونا رينگ بايد گفت در واقع مجموعه ای از سلولهای خورشيدی است كه قادر خواهد بود همانند يك كمربند در طول تمام 11000 كيلومتر خط استواي ماه قرار گرفته و يك دستگاه انتقال ليزری٬ يك پرتو ليزر متراكم پر انرژی را به سوی ايستگاه های دريافت كننده روی زمين خواهد فرستاد. براي اينكه اين پروژه موفق شود تيم هايي از فضانوردان مجبور خواهند بود عمليات روباتيکي را در سطح ماه انجام دهند. بنابراين به يك پايگاه قمری نياز خواهند داشت. شی می زو طراحي آن را مد نظر قرار داده.

 

يك پايگاه قمري پيشنهادي كه از ساختارهاي شش وجهي ساخته شده است
يك پايگاه قمري پيشنهادي كه از ساختارهاي شش وجهي ساخته شده است

 

پايگاه های قمري با استفاده از بتن های ساخته شده از مواد و ترکیبات قمری ساخته خواهند شد. ساختارهای شش وجهی اجازه گسترش های بعدی را از همه جهت فراهم خواهند ساخت. سيستم های ساختاری غير بشری در محيط خشن ماه قابل اعتماد خواهند بود. كاربرد ساختارهای خود جمع كننده با استفاده از سيستم های غشايی و هوا  باد طول موج های نوری را شناسايي كرده و هزينه انتقال را كاهش می دهد. شی می زو همچنين در حال آماده سازی تكنولوژی های روباتيكی است كه قادر باشد در پايگاه های قمری به كار گرفته شود. اين كار باعث می شود خطرات فعاليت های انسانی به حداقل برسد. برای ماموريت های انسانی بلند مدت، قسمت جلويی پايگاه بايد طوري طراحي شود كه گراويته آن G6/1 باشد.

سخنگوی شركت شی می زو می گويد: آنها بيش از 200 سال است كه ساختارهای تكنولوژيكی را جمع كرده اند و خوشحال خواهند شد كه آنها را برای افق های جديدی در ماه به كار برند. و اين درحالی است كه هنوز تحقيق و توسعه در بخش های ساختاری، مواد، سيستم های بنيادی و طراحی پايگاه های قمری ادامه دارد.

 

آسانسور هتل فضايي، 240 كيلومتر بالاي زمين
آسانسور هتل فضايي، 240 كيلومتر بالاي زمين

 

شی می زو يك هتل فضايی مد نظر دارد كه شامل يك آسانسور فضايی، تقريباً به طول 240 كيلومتر است تا به راحتی از زمين قابل دسترسی باشد. ساخت يك آسانسور فضايي آسان نخواهد بود. اين ساختار پيچيده بزرگ از چندين بخش تشكيل خواهد شد از جمله لابی، رستوران و فضاهايی برای تفريح.

 

تصوير يك ابرشهر هرمي شكل كه 2000 متر ارتفاع دارد.
تصوير يك ابرشهر هرمي شكل كه 2000 متر ارتفاع دارد.

 

شی می زو همچنين به دنبال اين است كه چگونه می توان بر روی زمين بناهايی را ساخت كه بتوان در اقيانوس، مردم و ساختمان ها را درون آن جای داد. ابرشهر هرمی، شهری است كه به تنهايی يك ميليون نفر را در خود جای می دهد. ساختار اوليه آن يك مجموعه از واحدهای هشت وجهی است كه شامل يك ميله از جنس مواد سبك وزن نظير فيبرهای كربنی است. اين پروژه يك پروژه بی نظير از نظر مقياس و ابعاد خواهد بود.

اين روستاهای شناور سبز رنگ شبيه زنبق بزرگ شناور در آب است. شی می زو می خواهد چنين شهرهايی را خلق كند تا درست مانند يك زنبق عمل كرده و CO2 را مانند يك گياه جذب كند. همچنين با استفاده از ديگر تكنولوژی های محيطی به يك سيستم كربن منفی دست يابد. نيروی خورشيدی و منابعی از اقيانوس، مواد زايد را به انرژی تبديل كرده و باعث می شود تا شهر شناور به كارايی 100 درصد دست يابد.

جزاير سبز شناور به همراه شهرهايي در هوا.
جزاير سبز شناور به همراه شهرهايي در هوا.

 

این پروژه همراه با هتل هايی در حال چرخش٬ پاگاه هاي قمري٬ ابرشهرهاي هرمي و بسياري چيزهاي ديگر می باشد.

 

همچنین ببینید

ترکیه از خرید جنگنده «اف-16» آمریکا صرف‌نظر کرد

ترکیه از خرید جنگنده «اف-16» آمریکا صرف‌نظر کرد عضو شورای امنیت و سیاست خارجی ریاست‌جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *