پ‌ک‌ک از تشکیل شورای محلی در مرز عراق و ترکیه خبر داد

پ‌ک‌ک از تشکیل شورای محلی در مرز عراق و ترکیه خبر داد

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) اعلام کرد که یک اداره محلی مستقل در مناطق شامل رشته‌کوه‌های قندیل در اقلیم کردستان عراق تشکیل داده است.

به گزارش خات نیوز، حزب کارگران کردستان (پ‌.ک‌.ک) روز یکشنبه در بیانیه‌ای در حضور بیش از ۳۰۰ شخصیت سیاسی تشکیل شورای مردم در رشته‌ کوه‌های قندیل را اعلام کرد که این شورا بر اداره مناطق بالییان، ناودشت، سوردی، قلاتوکا و ماردو نظارت خواهد داشت.

رسانه‌های نزدیک به پ.ک.ک اعلام کردند، هدف شورا تلاش در راستای توسعه و بازسازی منطقه بوده و آن دارای کمیته‌های فرهنگی، بهداشتی، امنیتی، آموزشی و محیط زیستی است.

این رسانه‌ها افزودند که شورا هیچ ارتباطی با دولت اقلیم ندارد و در عین حال به قوانین اقلیم کردستان احترام می‌گذارد.

یکی از شرکت‌کنندگان در نشست مذکور گفت: شورای قندیل باید خود را از مشکلات با دولت اقلیم کردستان دور نگه دارد و به قوانین آن احترام بگذارد. اهالی قندیل خود نمایندگانشان را در شورای محلی قندیل انتخاب خواهند کرد.

حزب کارگران کردستان که رهبر آن عبدالله اوجالان است در سوریه و عراق فعال است. این حزب از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا یک گروه تروریستی به حساب می‌آید.

رشته کوه‌های قندیل در مثلث مرزی عراق، ترکیه و ایران واقع است و یک منطقه استراتژیک و ناهموار به حساب می‌آید. این مناطق مقر اصلی پ‌.ک‌.ک محسوب می‌شوند. رشته‌کوه‌های قندیل همواره هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه بوده‌اند.

شبکه خبری سومریه نیوز

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *