کاهش شمار بیکاران ترکیه

کاهش شمار بیکاران ترکیه

نرخ بیکاری ترکیه تا پایان اکتبر به ۱۳.۴ درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش خات نیوز ، مرکز آمار ترکیه در گزارشی اعلام کرد که شمار افراد فاقد شغل ۱۵ سال و بیشتر تا پایان ماه اکتبر با ۶۰۶ هزار نفر افزایش به ۴.۴ میلیون نفر رسیده که ۱۷۰ هزار نفر کمتر از رقم ثبت شده برای رقم ثبت شده ماه قبل است. بیشترین افزایش نرخ بیکاری مربوط به بخش مشاغل غیر کشاورزی بوده که نرخ بیکاری در آن به ۱۵.۷ درصد افزایش داشته است.

طی این مدت شمار جمعیت غیرفعال بازار کار ۶۹۳ هزار نفر بیشتر شده و به ۲۸.۶۷میلیون نفر رسیده است. از سوی دیگر شمار شاغلین در ترکیه تا پایان ماه سپتامبر نیز با ۶۲۳ هزار نفر کاهش در مقایسه با ماه قبل به ۲۸.۴۴ میلیون نفر رسیده است که نشان می دهد نرخ اشتغال با کاهش ۱.۸ درصدی نسبت به اوت سال گذشته در سطح ۴۶.۴ درصد ایستاده است.

طی این مدت میزان مشارکت در بازار کار ۵۳ درصد بوده است که ۳.۵ درصد کمتر از رقم ثبت شده در ماه قبل محسوب می‌شود. طبق اعلام مرکز آمار ترکیه، نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله با سه درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۵.۳ درصد رسیده است. نرخ بیکاری کل که شامل افراد فاقد شغل ۱۵ تا ۶۴ سال را اندازه می گیرد به ۱۳.۷درصد رسیده است که ۰.۵ درصد کمتر از رقم ثبت شده برای مدت مشابه ماه قبل است.

سال گذشته نرخ بیکاری ترکیه بین ۹.۶ درصد و ۱۳.۵ درصد در نوسان بود. طی برنامه جدید اقتصادی ترکیه که در ماه سپتامبر اعلام شد، نرخ بیکاری تا پایان امسال باید ۱۲.۹ درصد و در سال آینده به ۱۱.۸ درصد برسد. این کشور رسیدن به نرخ بیکاری تک‌رقمی را در سال ۲۰۲۱ هدف‌گذاری کرده است.

متوسط نرخ بیکاری ترکیه در بازه زمانی ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ معادل ۱۰.۳ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری این کشور در بازه زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ مربوط به ژانویه و فوریه سال ۲۰۰۹ با ۱۴.۷ درصد و کمترین نرخ مربوط به ژوئن۲۰۱۲ با ۷.۳ درصد بوده است.

انتهای پیام/ آناتولی

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *