کسری تراز تجاری ترکیه

 کسری تراز تجاری ترکیه

داده‌های اقتصادی مرکز آمار ترکیه نشان می‌دهد که کسری تجاری این کشور در چهار ماه اول سال جاری به رقم 27 میلیارد و 334 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خات نیوز بر اساس اطلاعات اقتصادی مرکز آمار و وزارت گمرک و تجارت ترکیه، میزان صادرات این کشور در چهار ماهه اول سال جاری میلادی به رقم 55 میلیارد و 101 میلیون دلار و میزان واردات این کشور نیز در چهار ماهه اول سال جاری میلادی به رقم 82 میلیارد و 435 میلیون دلار بوده است.

ارقام منتشر شده مرکز آمار و وزارت گمرک ترکیه نشان می دهد که میزان کسری تجاری ترکیه در چهار ماه اول سال جاری 27 میلیارد و 334 میلیون دلار بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 65 درصد افزایش یافته است.

بنا بر اعلام این مرجع تجاری، در ماه گذشته میلادی کشور آلمان رتبه اول مقاصد صادراتی ترکیه با یک میلیارد و 366 میلیون دلار بوده و همچنین ترکیه نیز بیشترین واردات خود را با میزان یک میلیارد و 978 میلیون دلار از این کشور داشته است.

اوایل سال جاری میلادی خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از مرکز آمار و وزارت گمرک و تجارت این کشور اعلام کرد که میزان صادرات ترکیه در سال 2017 میلادی به 157 میلیارد و 55 میلیون دلار رسید.

بنا به اعلام این رسانه های ترکیه، میزان صادرات ترکیه در سال گذشته میلادی نسبت به سال 2016 حدود 10.2 درصد افزایش یافته و به 157 میلیارد و 55 میلیون دلار رسید و میزان میزان واردات نیز با 17.7 درصد افزایش نسبت به سال قبل 233 میلیارد و 792 میلیون دلار بود.

بررسی آمار تجارت خارجی ترکیه در سال گذشته نیز نشان می دهد که این کشور 76.73 میلیارد دلار موازنه منفی در تجارت خارجی خود داشته و بیشتر واردات محور بوده است.

ایرنا

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *