کشتی سازان ترکیه ای در بندر انزلی

کشتی سازان ترکیه ای در بندر انزلی

نماینده یک شرکت ترکیه ای برای راه اندازی و فعالیت مرکز کشتی سازی با آخرین تکنولوژی روز در بندر انزلی اعلام ‌آمادگی کرد. کشتی سازان ترکیه ای در بندر انزلی

به گزارش خات نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مانا ، نماینده سرمایه گذار ترکیه ای در دیدار بامدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به موضوع هایی همچون ساخت مرکز کشتی سازی، دایک تعمیرات و ساخت اسکله پرداخت.

این نماینده رسمی شرکت ترکی در بندر انزلی اعلام کرد که شرکت متبوع اش با دارا بودن سه کارخانه بزرگ ساخت کشتی و یک مجتمع کشتی سازی لوکس مسافری کروز در ترکیه آمادگی لازم را برای راه اندازی و فعالیت مرکز کشتی سازی با آخرین تکنولوژی روز در بندر انزلی دارد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به سابقه بندر انزلی در فعالیت های دریایی و بندری به بیان ظرفیت های این بندر پرداخت و گفت: بندر انزلی به عنوان قدیمی ترین بندر شمالی کشور دارای 11 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری است که در طرح و توسعه تا 17 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

حسین چراغی با اشاره به مبالادت تجاری بندرانزلی با تمامی کشورهای حاشیه خزر خاطرنشان کرد: بندر انزلی با تمامی کشورهای حاشیه خزر مبادلات تجاری دارد و بزرگترین شرکای تجاری آن در خزر کشورهای روسیه، قزاقستان و آذربایجان هستند و سالانه 1500 تا 2000 فروند کشتی در بنادر گیلان پهلو می گیرند.

وی اظهار داشت: در آینده نزدیک در حوزه گردشگری نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و همچنین برای سرمایه گذاری این صنعت، دریای خزر بسیار مناسب است.
چراغی با اشاره به قطعه زمینی از مساحت بندر انزلی که آماده واگذاری برای ساخت و تعمیرات کشتی است اذعان داشت: این زمین می بایست از سوی بخش خصوصی ساخته و پس از بهره برداری در مدت معلوم به سازمان واگذار شود.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *