کشف شمشیرهای کمیاب تاریخی در ترکیه

کشف شمشیرهای کمیاب تاریخی در ترکیه

خات نیوز- باستان‌شناسان دو شمشیر کمیاب تاریخی را با کاوش در ترکیه کشف کرده‌اند.

کشف شمشیرهای کمیاب تاریخی در ترکیه
به گزارش خات نیوز، کاوش باستان‌شناسان در یکی از شهرهای نظامی امپراتوری بیزانس واقع در ترکیه به کشف دو شمشیر کمیاب منجر شده است. یکی از این شمشیرها که در یک کلیسا کشف شد احتمالا به عنوان پیشکش در آن کلیسا قرار داده شده بود.

این دو سلاح که هر دو از جنس آهن هستند قبه‌هایی به شکل حلقه دارند. شمشمیرهایی که قبه‌های آن به شکل حلقه ساخته شده باشند در مناطق تحت حکومت امپراتوری بیزانس به هیچ وجه رایج نبودند، اما این شمشیرها از نظر دیگری نیز خاص محسوب می‌شوند چراکه طرح‌هایی که بر روی این شمشیرها نقش بسته است آن‌ها را از سایر شمشیرهای قبه حلقه‌ای تمدن‌های مجاور متمایز ساخته است.

کارشناسان معتقدند، این دو شمشیر بسیار خاص هستند و تشخیص این‌که کدام گروه یا مبارزانی حدود ۱۰۰۰ سال پیش از آن‌ها استفاده می‌کردند کار مشکلی است.

باستان‌شناسان این دو شمشیر را در «آموران» یکی از شهرهای بیزانسی که «قسطنطنیه» را به سایر شهرهای مهم امپراتوری بیزانس متصل می‌کرد، کشف کردند. «آموران» همچنین برای مدتی به عنوان قطب نظامی و یک دژ برای مقابله با حملات اعراب مورد استفاده قرار می‌گرفت.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد یکی از این شمشمیرها در کلیسا کشف شده است و کارشناسان معتقدند این شمشیر با اهداف خشونت‌بار وارد کلیسا نشده و بیشتر به عنوان یک پیشکش در این مکان قرار گرفته است.

انتهای پیام

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *