کشف فرش نفیس زیر خاکی در ترکیه

کشف فرش نفیس زیر خاکی در ترکیه

چندی پیش در ترکیه باستانشناسان موفق به کشف یک تخته فرش بسیار نفیس از زیر خاک شدند .
نوعی از ابریشم در بافت این فرش زیبا بکار گرفته شده بودکه کوچکترین خسارتی به فرش بعد از گذشت زمانهای بسیار طولانی وارد نشده بود . این باعث شگفتی باستانشناسان گردیده .همانطور که ازروی نقش و نگار این فرش در عکس مشخص میباشد این یک فرش ایرانیست ….نقش زن و چهره زن (شاهزاده خانم) صد در صد ایرانیست ..
قدمت این فرش بیش از ۱۴۰۰ سال تشخیص داده شد کاوشگران و باستانشناسان ایتالیایی و فرانسوی که این فرش را یافتند در …

atighe

متن بالا در پیج های مختلف می‌تازد.اما مطالب بالا و عکس ها مربوط به فرش نیستند و نوعی از هنر موزائیک مربوط به یونان باستان است. تصاویر نزدیکتر نشان می‌دهد که نوشته‌ها رومی ست و ربطی به شاهزاده ایرانی ندارد شهر «زوگما» مربوط به دوره اسکندر و حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد و به واسطه کاشی‌های موزاییکی معروفش در وبسایت‌های توریستی ترکیه شناخته می‌شود

به گزارش ایرانیان ترکیه سایت خبری ایران تی آر، در جریان کاوش‌های باستان‌شناسان در مزرعه‌ای در حومه شهر تاریخی میلاس ترکیه، ده‌ها اثر تاریخی از رومیان کشف شدند.

به گزارش روزنامه حریت، تا کنون در این محوطه‌ تاریخی علاوه‌بر کشف پنج خمره‌ی بزرگ سفالی، دیگر آثار تاریخی شامل خنجرهای جواهرنشان برنز کشف شده‌اند. نکته‌ جالب توجه در این کشف تاریخی وجود یک موزاییک رومی ارزشمند با تصویری زیبا است که تا کنون نمونه‌ آن در ترکیه مشاهده نشده است.

در سال‌های گذشته در حومه شهر میلاس آثار تاریخی ارزشمندی از تمدن روم باستان کشف شده‌اند. این مناطق در هزاران سال قبل از محل زندگی هزاران نفر از مردمان تمدن روم باستان بوده به همین دلیل آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده‌اند، البته این منطقه همواره طی سال‌ها مکانی برای کاوش‌های غیرمجاز قاچاقچیان آثار تاریخی نیز بوده و تا کنون آثار تاریخی زیادی متعلق به آن از قاچاقچیان آثار تاریخی کشف شده‌اند.

حدود سه سال قبل نیز باستان‌شناسان تُرک در جریان کاوش‌های خود در نزدیکی شهر میلاس موفق به کشف دروازه یک شهر تاریخی بر جای مانده از تمدن روم‌ باستان به همراه بقایای چند آمفی تئاتر، حمام، معابد، کلیسا، قبرستان، خانه و 60 سکه با قدمتی چند هزار ساله شدند.

در فضای اینترنت و مخصوصا شبکه های اجتماعی برای جمع کردن کلیک و لایک دست به هر کاری می زنند از تحریف مطالب تاریخی گرفته تا دروغ علیه فلان شخص و یا جعل در نوشته های وب سایت ها و وبلاگ ها، و نتیجه فقط جمع کردن اندکی لایک و است و بس.

در اینترنت بیشتر حواسمان باشد هر مطلبی که منتشر شد، دلیلی بر واقعی بودن آن نیست.
معمولا وب سایت های معتبر منبع خبرهای خود را در پایان مطالب ذکر می کنند.

 

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *