گروگان ایرانی یک‌میلیارد تومانی درترکیه

گروگان ایرانی یک‌میلیارد تومانی درترکیه

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: همکاری‌های پلیس البرز، اینترپل ناجا و پلیس ترکیه منجر به دستگیری گروگانگیران و آزادی گروگان ایرانی در خاک کشور ترکیه شد.

، سردار بخشعلی کامرانی صالح در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر اینکه برادرش توسط چند نفر قاچاقچی به گروگان گرفته شده و سرنوشت نامعلومی در انتظار وی است، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: بنا به اظهارات شاکی پرونده، فرد ربوده شده قصد عزیمت غیرقانونی به یکی از کشورهای اروپایی از خاک کشور ترکیه را داشت که اطلاعات و سوابق خانوادگی و نیز متمول بودن برادر وی توسط یکی از همراهانش در اختیار یک باند تبهکار بین‌المللی در کشور ترکیه قرار می‌گیرد که همین امر زمینه اخاذی از فرد مهاجر را فراهم می‌کند.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: به‌محض خروج برادر شاکی از مرز کشور، گروگانگیران با انتقال وی به نقطه نامعلومی در کشور ترکیه و زندانی کردن او، به‌صورت اینترنتی با خانواده‌اش تماس گرفته و با ارسال فیلم ویدئویی از شکنجه شدن وی و تحریک احساسات خانواده‌اش، در قبال آزادی برادر شاکی، مبلغ 10 میلیارد ریال از خانواده وی طلب کردند.

کامرانی صالح با اشاره به تشکیل تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس برای رسیدگی به این پرونده، بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت که بازپرس مربوطه اعلام کرد با توجه به اینکه جرم در کشور ترکیه واقع شده و متهمان هم در ایران حضور ندارند باید این موضوع از طریق هماهنگی با دستگاه قضا و پلیس بین الملل در آن کشور پیگیری شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به نگرانی‌های شدید خانواده فرد ربوده شده، کارآگاهان به‌ویژه شخص رئیس پلیس آگاهی استان البرز در تعامل چندساعته با پلیس اینترپل ناجا و تشریح حساسیت موضوع، این پرونده در اختیار پلیس بین‌الملل ناجا قرار گرفت که بلافاصله مذاکرات آنی از طریق این پلیس با مأموران اینترپل کشور ترکیه و نیز هماهنگی‌های لازم برای رهایی گروگان انجام شد.

فرمانده انتظامی استان البرز در خاتمه گفت: خوشبختانه ظرف مدت 72 ساعت پس از وصول شکایت با همکاری پلیس اینترپل ایران و ترکیه، چهار متهم پرونده که دو نفر آنان ایرانی و دو نفر دیگر تبعه کشور افغانستان بودند، دستگیر و فرد ربوده شده در صحت و سلامت کامل آزاد شد.

گزارش خبرگزاری تسنیم

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *