یک مقام اماراتی به دنبال کاهش تنش با ترکیه و ایران است

یک مقام اماراتی به دنبال کاهش تنش با ترکیه و ایران است

شفقنا-انور قرقاش:مقام اماراتی گفت کشورش به دنبال کاهش تنش با ایران و ترکیه است.

به نقل از رویترز

به گزارش خات نیوز ؛ انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات گفت: امارات متحده عربی به دنبال کاهش حس رقابت با ترکیه و ایران از طریق گفتگو است و دوست ندارد رقابت یا رویارویی جدیدی با این دو کشور داشته باشد.

انور قرقاش که مشاور رییس امارات در امور خارجه است گفت: ما در منطقه با مشکلات زیادی از جمله شیوع کووید۱۹ درگیر هستیم و باید از رویارویی جدید یا رقابت منطقه‌ای با دیگر کشورها از جمله ایران و ترکیه جلوگیری کنیم.

این مقام اماراتی افزود: ما در سال‌های آینده شاهد آثار و نتایج باقیمانده از آمریکا در منطقه خواهیم بود؛ همانطور که می‌دانید افغانستان یک آزمون است، آزمون خطرناکی هم به شمار می‌رود؛ ما باید وقایع را در منطقه کنترل کنیم؛ الان نوعی خلاء در منطقه است و خلاء همواره باعث ایجاد دردسر می‌شود.

امارات در ماه‌های اخیر تلاش کرده با ایجاد ارتباط و گفتگو با ایران و ترکیه حجم تنش‌ها را در منطقه کاهش دهد. قرقاش افزود: ترکیه اخیراً رویکرد خود را نسبت به مصر، عربستان و اخوان‌المسلمین عوض کرده و این گام مثبتی به شمار می‌رود. ترکیه نسبت به مسائلی که ما با آنها مطرح می‌کنیم خیلی مثبت هستند. حالا سوال این است که آیا نسبت به ایرانی‌ها هم همین حس مثبت وجود دارد؟ من می‌گویم بله؛ آیا ایران قصد دارد رویکرد خود را در منطقه عوض کند؟ من می‌گویم بله؛ من قصد دارم خیلی واقع‌گرا باشم اما ایرانی‌ها هم بدنبال تنش و درگیری نیستند. همه ما نگران بروز جنگ سرد در منطقه هستیم و باید جلوی آن را بگیریم.

انتهای پیام

برویترز

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …