۱۲ توافق‌نامه جدید بین قطر و ترکیه

۱۲ توافق‌نامه جدید بین قطر و ترکیه

خات نیوز- وزرای امور خارجه قطر و ترکیه از امضای توافق‌نامه با یکدیگر و اتخاذ مواضع مشترک در پرونده‌های مهم منطقه‌ای خبر دادند.

۱۲ توافق‌نامه جدید بین قطر و ترکیه

به گزارش خات نیوز، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر گفت کشورش مجموعه توافق‌نامه‌هایی با ترکیه امضا خواهد کرد و مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز تاکید کرد که دو کشور مواضع مشترکی در پرونده‌های مهم منطقه‌ای دارند.

وزیر امور خارجه قطر طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ترکیه‌ای خود در دوحه گفت: انتظار می‌رود ۱۲ توافق‌نامه جدید در هفتمین نشست کمیته عالی راهبردی بین ترکیه و قطر امضا شود.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی تاکید کرد: روابط میان قطر و ترکیه استثنایی و همراه با مشارکت کامل است و شاهد پیشرفت در همه زمینه‌ها است. امیر قطر و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پرونده‌های انسانی و سیاسی افغانستان را مورد رایزنی قرار خواهند داد. این نشست همچنین بر تحولات فلسطین متمرکز خواهد بود.

وزیر خارجه قطر گفت: در رایزنی با همتای ترک خود موضوعات عراق، سوریه و دیگر پرونده‌های منطقه‌ای را مورد رایزنی قرار داده است.

از طرفی دیگر وزیر امور خارجه ترکیه نیز گفت: ما مواضع و همکاری مشترکی با قطر در پرونده‌های مهم منطقه‌ای داریم که بارزترین آن پرونده فلسطین، سوریه و افغانستان است.

وی افزود: ترکیه در حال رایزنی با قطر برای افزایش سطح عملکرد فرودگاه بین المللی کابل است.

این کنفرانس خبری وزیران خارجه دو کشور قطر و ترکیه، کمی پیش از سفر رسمی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به قطر مطرح شده است.

کد خبر 5369200/الیوم

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *