والتری بوتاس قهرمان گرندپری ترکیه

والتری بوتاس قهرمان گرندپری ترکیه

خات نیوز- مسابقه جذاب گرندپری ترکیه امروز برگزار شد و در نهایت والتری بوتاس بود که با عملکرد درخشان خود قهرمانی را بدست آورد.

والتری بوتاس قهرمان گرندپری ترکیه

به گزارش خات نیوز، گرندپری ترکیه از ساعت 15:30 روز یکشنبه در پیست استانبول پارک آغاز شد و در پایان این والتری بوتاس از مرسدس بود که با عملکرد فوق العاده خود موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. مسابقه از همان ابتدا با نمایش خوب بوتاس، ورستپن و چارلز لکلرک آغاز شد. همان ابتدای کار بود که فرناندو آلونسو با بدشانسی تمام با پیر گسلی چرخ به چرخ شد و همین موضوع باعث شد تا راننده اسپانیایی آلپاین به رده هفدهم سقوط کند.

در ادامه لوییس همیلتون که روز گذشته در رتبه اول قرار گرفته بود و به علت تعویض موتور 10 رده پنالتی گرفته بود، در تلاش برای رسیدن به رتبه های بالاتر بود. همیلتون تلاش خود را به کار گرفت و با عبور از لندو نوریس و پیر گسلی خود را تا رده پنجم بالا کشید. در مقطعی از این رِیس نیز همیلتون خود را می رفت به رتبه چهارم و جایی که سرجیو پرز از ردبول قرار داشت برساند اما عملکرد فوق العاده پرز مانع از این اتفاق شد.

والتری بوتاس قهرمان گرندپری ترکیه

در نهایت این والتری بوتاس بود که با کنترل فوق العاده خود و تصمیماتی صحیح توانست در پیست خیس استانبول پارک زودتر از سایرین و در زمان 1:31:04.10، 58 دور را طی کند و قهرمان این گرندپری شود. در رتبه دوم و با فاصله ای 14.584 ثانیه ای هم مکس ورستپن از ردبول قرار گرفت. دیگر راننده ردبول یعنی سرجیو پرز نیز با گذر از چارلز لکلرک سوم شد. رتبه چهارم نیز نصیب لکلرک شد و همیلتون نیز پنجم شد. سباستین فتل نیز در میانه مسابقه بود جایگاه دهمی خود را از دست داد. عامل اصلی آنرا می توان اقدام دیر او جهت رفتن به پیت استاپ و البته اشتباه در انتخاب نوع لاستیک مورد نظر دانست. در خصوص استبان اوکان نیز باید عنوان کرد که او تا پایان مسابقه تصمیم نگرفت به پیت استاپ برود. همیلتون و لکلرک نیز در دورهای پایانی راهی پیت استاپ شدند. شاید اگر همیلتون در زمان بهتری راهی پیت استاپ می شد یا کلا به پیت استاپ نمی رفت، رتبه بهتری بدست می آورد. همچنین کارلوس ساینز علی رغم اینکه در جایگاه هشتم قرار گرفت، یک روز فوق العاده را سپری کرد.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *